Sunday 23 September 2012

Demo Filem Anti-Islam: KFC & Carl's Jr Dimusnahkan (foto)

Nota:

Pelbagai "wajah" telah kita lihat ditunjukkan oleh kumpulan-kumpulan masyarakat Muslim di dalam menyatakan bantahan mereka terhadap filem yang menghina Nabi Muhammad SAW. Ada yang berhimpun dan menyerahkan memorendum bantahan secara aman, ada yang memenuhi masjid untuk mengadakan solat hajat dan doa, malah ada yang memulakan kempen memboikot produk keluaran Amerika dan Yahudi. 

Di beberapa negara, cara beradap tidak dijadikan panduan terbaik, bahkan "selesa" dengan budaya merusuh dan memusnahkan harta benda sebagai cara meluahkan rasa marah. Apapun, diharap agar kaum Muslim di Malaysia dapat bersikap lebih rasional, tidak emosional sehingga bukan sahaja tidak menyelesaikan apa-apa masalah, bahkan memburukkan pula gambaran terhadap Islam dengan perbuatan yang tidak sepatutnya.

Sumber: Blogserius (berserta sedikit tokok-tambah)

Oh Noes...!

Sebuah cawangan restoran KFC dan Carl's Jr hancur dimusnahkan peserta demo anti video Innocence of Muslim di Labenon. Dalam kejadian hujung minggu yang lalu, kedua-dua restoran yang berasal dari Amerika Syarikat itu menjadi sasaran mereka yang naik rage setelah Islam dituduh sebagai agama yang ganas.

Sebagai peminat KFC dan Carl's Jr, kami di Blogserius menyeru kepada rakyat Malaysia yang marah supaya tidak menyerang KFC dan Carl's Jr kerana selain merosakkan harta benda, ia juga menyebabkan all those chicken and premium beef burgers gone to waste. Kalau nak marah, seranglah kedai tomyam yang menggunakan pelaris otak beruk bomoh Siam. Itu lebih bagus dimusnahkan...




Laporan asal  IBTimes

No comments: