Tuesday 21 April 2009

Retak mencari belah



Sila baca cerita penuh dengan klik pada link di atas.

Nota kaki:

1) Diharap pihak yang terbabit dapat mengesahkan ketulenan kandungan laporan sebagaimana dikeluarkan oleh blog pinkturtle2 tersebut. Di dalam era serba canggih ini, kita jangan mudah percaya dengan sesuatu berita sehingga ada pengesahan mengenainya.

2) Justeru, saya tidak berminat untuk mengupas kesalahan atau tuduhan bersifat peribadi yang dilemparkan oleh pihak yang menulis laporan ini kepada Dato' MB Terengganu. - kena tunggu hasil siasat dulu.

3) Cuma, jika laporan ini benar (dibuat oleh pihak berkepentingan), wujud perkara yang agak 'kelakar', iaitu setelah mendapati wujud lantikan yang mengelirukan pada Perkara 2 (b) "Bekas Pemandu Ambulan yang juga penyokong PAS (si polan) dilantik sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah (CEO) PESAMA" - jika laporan ini tulen.

4) Saya tidaklah berniat untuk menghina kerjaya pemandu ambulan, - kerja ini mulia kerana membawa orang sakit dan menyelamatkan nyawa orang dalam kecemasan; cuma apabila dilantik menjadi CEO anak syarikat kerajaan negeri, itu yang sedikit 'pelik' dan boleh diragui.

5) Apakah sudah tiada langsung anak Terengganu yang profesional, berkebolehan dan berkelayakan untuk menjawat kedudukan CEO PESAMA? Kesian, orang-orang Terengganu.

6) Betul kata Mesol (mase YM) tadi, kelam-kabut doh!

p/s: mungkin ada peristiwa besar akan berlaku di negeriku ini dalam jangka masa terdekat jika mengambilkira berita ini, hari ini. Wassalam.

No comments: