Thursday 23 April 2009

Bila sudah boring

Hari ini samalah seperti hari-hari lain dalam seminggu ini. Penuh dengan kerja-kerja research, penulisan chapter dan lain-lain tugas.

Kadang kala berfikir "alangkah baiknya kalau ada pakar komputer yang dapat mencipta perisian yang apabila kita cakap je, dia terus taip ke komputer secara automatik" - sebab waktu berfikir dan idea banyak datang, waktu itulah baru nak On komputer, nak cari pen untuk tulis. Baru taip setengah perenggan, dah lupa pulak yang separuh lagi...hadooo...

Maka, sambil rehat-rehat ni eloklah buat benda yang 'membuang masa' sikit, sebab nanti nak kembali ke meja buat kerja.

Saya ada juga mengumpul dua model motosikal (Ducati) - saya beli semasa melawat Mozan & Fara di L'borough beberapa bulan yang sudah. Syok kalau dapat cari model vespa Ducati ni, lepas tu buat ronda-ronda keliling KL.




Selain itu, saya juga mempunyai minat mengumpul kereta kebal. Dari dulu memang berhajat nak mengumpulnya, tetapi disebabkan masa tu hidup susah dan dengan adik ada 8 orang kat bawah masa tu, tak bolehlah saya nak demand lebih-lebih dengan mak-ayah.

Makanya, setelah dah bekerja dan ada duit sendiri, bolehlah saya perlahan-lahan memupuk kembali hobi ni.


LOLZ!

No comments: