Sunday 6 November 2011

UPDATE: Eduladha 2011 @ Oxford

Segala puji hanya bagi Allah, tuhan yang menciptakan saya dan anda, tuhan yang mentadbir seluruh alam, tuhan yang satu serta tiada sekutu-pun bagiNya. 

Alhamdulillah, Eduladha 2011 sekali lagi menjelma dan hari ini ianya telah kami sambut di bumi Oxford dengan sederhana tetapi penuh meriah.

Kemeriahan sambutan raya tahun ini juga telah diserikan lagi dengan kehadiran beberapa tetamu dan tokoh terkenal dari Malaysia.

Seperti biasa, majlis suai-kenal dikendalikan oleh Dato' Dr Afifi dengan memperkenalkan 2 orang felo dan penyelidik pelawat di Oxford Centre for Islamic Studies (OXCIS) iaitu Dr MAZA (USM), Syeikh Marwazi (Timbalan Mufti Kedah) dan Prof. Noraini (UPM yang kini menjadi felo di Wolfson College).

 Afifi cakap banyak benda tapi saya kurang memberikan perhatian. Mujurlah celoteh dan lawaknya yang tak menjadi membuatkan hadirin tidak cepat bosan.

 Dr MAZA memperkenalkan diri secara ringkas selain turut mempromosikan blog beliau bagi mereka yang ingin kenal rapat dengan beliau


Alhamdulillah, di sini juga, saya dengan tanpa segan silu ingin mengucapkan setinggi tahniah buat Abang Bad, pengerusi Kelab UMNO Oxford dan semua warga Oxford kerana majlis dan perhimpunan komuniti Malaysia di Wolfson College tahun ini telah dimulai dan diakhiri dengan solat Zohor dan Asar berjemaah.

Buat ahli Kelab Kedai Kopi Oxford, insyaAllah jika segala urusan saya dipermudahkan Allah, akan saya susuli kalian. Banyak isu 'panas telinga' hendak kita bicarakan!

Wassalam.

UPDATE: Foto keluarga besar OxfordMalaysian 2011



No comments: