Monday 13 July 2009

Makan-makan, sembang-sembang

12 Julai 2009

Adalah baik waktu hujung minggu sebegini dimanfaat bagi bertemu rakan-rakan "sekampung" di Oxford ini.

Pada mulanya kami agak ralat juga untuk meneruskan hasrat buat BBQ memandangkan ramalan kaji cuaca menunjukkan "light shower" a.k.a hujan renyai-renyai.

Alhamdulillah, cuaca begitu cerah, panas dan berangin hingga jam 6.00 petang.

Ini juga kali pertama saya buat sendiri BBQ. Yang sebelum ini cuma membantu Ayah dan Izad sewaktu kunjungan keluarga mertua ke UK bulan lepas.

Alhamdulillah, kegiatan "pembakaran terbuka" BBQ juga berjalan baik dan semua orang dapat merasa sedikit seorang.

Disebabkan BBQ ini kami buat secara Ad-Hoc (takut tak jadi sebab ramal hari hujan), dan hanya menjemput beberapa rakan (yang kurang sihat tak dapat datang, kami doakan moga cepat sihat). Dan juga untuk bertemu beberapa rakan yang bakal pulang ke tanah air tidak lama lagi (Dr. Kalai dan Asean).

Sembang-sembang lepas makan

Seperti biasa, bila berjumpa sekali-sekala ini, adalah isu-isu menarik yang kami sembangkan. Dari hal-hal semasa tanah air termasuklah sembang politik dan pilihanraya, hal belajar, hal kerja, hal keluarga, hal beli tanah dan sebagainya.

Golongan kaum ibu pula, tidaklah dapat saya pastikan apa topik perbincangan mereka di dalam rumah tu. Apapun, berbanyak terima kasih kerana membawa makanan dan kuih-muih untuk dikongsi.

Ini kumpulan yang dok sembang kat dalam rumah



Mawaddah memang suka kalau tengok ramai orang kat keliling dia

Kepada yang sedikit lagi untuk tamatkan pelajaran dan dapat PhD, moga Allah terus dipermudahkan segala urusan anda.

Kepada yang sudah berkemas barang untuk pulang ke tanah air, sama-sama doakan moga Allah panjangkan jodoh kita dan harapnya dapat bertemu dan berkumpul lagi di tanah air kelak.

Wassalam.

No comments: