Monday 20 July 2009

Nice one!

Ini rentetan daripada posting saya sebelum ini tentang bagaimana kompromi yang dibuat dalam kehidupan berbilang bangsa di Malaysia.

Artikel terbaru oleh Tun Mahathir ini hendaklah anda baca dengan minda yang terbuka. Pada saya semangat pemimpin dan orang-orang Melayu ke arah perpaduan, dan pengorbanan mereka membangunkan negara kita, sememangnya tidak dapat disangkal lagi.

Cuma beberapa ulasan beliau saya rasa "agak kurang cocok" jika dikaitkan dengan gaya hidup dan kesenangan yang ditunjukkan oleh ramai pemimpin UMNO (dan bekas UMNO), di mana mereka-mereka ini telah terbukti banyak mendapat "durian runtuh" daripada polisi kerajaan membantu bumiputra, tidak kira melalui DEB dan sebagainya.

Perjuangan para pemimpin Melayu untuk menyediakan suasana hidup yang terbaik buat hamba rakyat sewajarnya melayakkan mereka untuk diberikan ganjaran, namun biarlah ganjaran itu sepadan atau setimpal dengan apa yang telah disumbang.

Bagaimana untuk menafikan kepada "ramai lagi orang Melayu yang menghuni kawasan setinggan", (sumber - perenggan 9) jika anda sendiri, sebagai seorang pemimpin Melayu, begitu lena bersemayan di mahligai sebegini indah (sumber) dan banyak lagi (sini).

Renungkanlah...

No comments: