Saturday 27 June 2009

Update mingguan

1- Mandur naik pangkat

Belum terlambat untuk kami sekeluarga mengucapkan syabas dan tahniah buat 3 keluarga OxfordMalaysian yang telah dan bakal menamatkan pengajian dan pulang menyambung khidmat di Tanah Air kelak - depa bermurah hati menganjurkan Majlis Doa Selamat petang semalam.

Moga yang telah berjaya, turut mendoakan kepada rakan-rakan yang sedang dalam proses mendapatkan kejayaan itu. Biar kita semua berjaya, dan semua yang berjaya ini pulang bagi membangunkan negara tercinta.

Selepas majlis semalam juga K. Tik & A. Din turut bermurah hati meminjamkan Mawaddah kerusi untuk budak kecik dan kerusi untuk makan.

Makanya, pagi ini kami cuba melekatkan beliau di kerusi tersebut. Alhamdulillah, buat pertama kali dia selesa dan gembira.

Nampaknya Tuan Mandur sekarang dah naik pangkat menjadi Bos la pulak ye. Makin seronoklah dia mengarah ayah dan ibu dia buat itu dan ini, hanya dari kerusi Bos dia nanti. Hoho..

Best pulak duduk sambil main kat atas kerusi getah ni.

2- Berkebun (selesai tanam)

Minggu ini memang membuahkan hasil yang baik bagi aktiviti berkebun di belakang rumah. Alhamdulillah, telah penuh ruang yang ada ditanam bermacam sayur dan buah.

Tinggal lagi untuk kerja-kerja menyelenggara (buang rumpai, letak racun siput, membaja, etc).

Makanya, waktu hujung minggu ini bolehlah digunakan untuk duduk di belakang rumah sambil baca buku/artikel/novel dan lepak-lepak minum kopi (macam orang pencen pulak!).

Selesai bab tanam-menanam (bahagian kerja berat). Tinggal bab selenggara (bahagian ringan pula). Huh!

Sampai bertemu lagi!

No comments: