Friday 12 June 2009

Perihal cari pasal

Sumber: sini

Para pembaca yang budiman perlu ke link di atas untuk membaca dan mengetahui kisah penuh berkaitan "usah cari pasal perkara tiada pasal".

Penulis artikel tersebut juga menyentuh hal berkaitan usaha atau cadangan terbaru oleh Kementerian Pelajaran bagi (1) menghadkan bilangan matapelajaran yang boleh diambil oleh calon-calon SPM dan (2) cadangan untuk mewajibkan lulus subjek Bahasa Inggeris di dalam peperiksaan SPM.

Bagi yang berminat, harap dapat baca dan adalah bagus jika anda tidak menerima bulat-bulat pendapat yang diutarakan oleh penulis artikel ini, mahupun merasakan anda berbeza pendapat (anda mempunyai pendapat sendiri) berkenaan sesetengah perkara yang penulis tersebut telah kupas.

Apapun, sama ada anda setuju ataupun tidak dengan penulis artikel tersebut, simpanlah ia untuk diri anda. Cuma pada saya adalah bagus untuk membaca penulisan orang lain (seperti yang saya lampirkan ini), terutama artikel yang disusun menggunakan ayat yang mudah difahami. Hendak harapkan diri sendiri yang menulisnya, belum tentu tersusun seperti itu!

Moga kita beroleh manfaat dengan membacanya. Mana yang baik itu kita ambil sebagai general knowledge, mana yang kurang tepat itu, kita tinggalkan.

Selamat berhujung minggu!

No comments: