Thursday 28 April 2011

Sumpah Eskay & Anwar bukan lelaki itu?

Saya bersumpah lelaki itu Anwar Ibrahim - Shazryl Eskay

28/04/2011 3:51pm

KUALA LUMPUR 28 April - Ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah hari ini bersumpah atas nama Allah bahawa lelaki dalam rakaman video seks yang didedahkan oleh beliau adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Shazryl Eskay berkata, beliau sedar akan azab yang bakal dilaluinya di hari akhirat kelak jika tuduhan tersebut adalah fitnah, tetapi beliau yakin dia berada di pihak yang benar.

Pada masa yang sama, beliau menjemput Anwar untuk bersama-sama dengannya bagi melafazkan sumpah laknat di Masjid Amru Al-As di Bandar Baru Sentul, selepas solat Jumaat esok. - (sumber: Utusan)

--------------------------------

Perbandingan Foto

Analisa oleh blogger mengenai klip video Part II - Sumber: SINI

 Sumber: pada foto

Sumber: pada foto

-------------------------------

Nota kaki:

- Apakah niat sebenar Eskay mencabar Anwar untuk melakukan sumpah laknat, sedangkan proses siasatan masih berjalan oleh pihak PDRM, tidaklah dapat ditentukan.

- Tidaklah pula dapat dibuktikan ketepatan analisa melalui perbandingan foto sebagaimana dibuat blogger di atas, tetapi setidaknya anda yang melihatnya, akan memperoleh serba-sedikit idea (mengenai ciri-ciri pelakunya).

- Saya cuma berharap agar siasatan akan selesai dalam tempoh terdekat, ada orang yang akan didakwa (yang pasti dakwaan untuk kesalahan mengedar bahan lucah sudah terbukti), dan akan ada perbicaraan. 

- Siapa yang salah, tidak kira yang menuduh, atau yang dituduh wajar menerima hukuman dan saya yakin dengan tahap kematangan masyarakat kita, akan dapat menerima apa jua keputusan.

- Sudah lama politik kita berkembang di sekitar isu berkaitan Anwar, sudah tiba masanya kita keluar, meneroka makna politik yang 'sebenar'.

Sekian.

No comments: