Monday 10 August 2009

Saya bakal berpindah

Rakan se-office-ku

Kelam-kabut pagi ini. Sudahlah ada meeting dengan dua orang penting, nak kena uruskan hal perpindahan lagi.

Pindah ape? Pindah ke office barulah. Sebab office sekarang ni bakal diranapkan tidak lama lagi bagi membenarkan pembangunan baru dijalankan.

Brookes sekarang menekankan konsep 'Space to think', maklumlah di sini orangnya begitu mabuk dengan idea kampus mapan.

Kampus yang nak mapan, kita pulak yang nak setengah mampos (pening).

Saya kira beruntung sebab telah angkut barang sikit-sikit balik ke rumah, dan set-up office di atas meja makan kat dapur. Senanglah nak ulangkaji malam-malam sebab dekat dengan sumber air dan makanan (haha).

Jadinya, pagi tadi saya tidaklah begitu berpenat memilih 'sampah' mana yang hendak disimpan, dan mana yang hendak dibuang.

Nasib saya adalah jauh lebih baik untuk dibandingkan dengan rakan se-office Nando (sigona) dari Itali yang bertingkat sampah dia. Agaknya dalam 15 peti jugalah barang dia.

Si Andy (Andrew) pula lebih baik kerana banyak barang telah dia pindah semasa pulang mengikut teman wanitanya yang sambung belajar di New Glasgow tempoh hari.

Yang tidak tahu nasib adalah Dr. Stefan (orang German) yang 'kira halal' ajelah barang-barang dia kot!

Proses pindah

Saya tertarik dengan sistem dan kemudahan memindahkan barang di Brookes. Apa yang perlu dibuat adalah setiap kami hanya perlu ke Planning Office mandapatkan kotak plastik hitam bersaiz macam kotak isi ikan dekat depo pendaratan ikan (100cm x 50cm) dan tinggi 50cm.

Selesai disumbat dengan sampah dan sedikit buku, kami diberikan label (pelekat) untuk ditulis nombor bilik office yang baru dan nama pemunya kotak. Tampal depan-belakang. Bagi komputer (PC) pula, hanya tampalkan pelekat pada monitor dan CPU.

Lepas itu, boleh balik tidur. Sebab selepas itu segala urusan muat-turun dari office sekarang ke office baru diuruskan mereka.

Apabila telah dapat tarikh untuk masuk office baru, barang-barang kita telah ada di sana. Tinggal saja untuk memunggah sampah dan sedikit buku tadi ke rak-rak yang berkaitan.

Saya tidak sabar untuk bertukar persekitaran. Mudah-mudahan dengan persekitaran baru ini akan membantu saya untuk lebih bertekun membuat kerja-kerja penyelidikan. Harapnya orang rumah pun sama! (Hoho)

No comments: