Tuesday 4 August 2009

Sudah 6 bulan hidup ber-3

Alhamdulillah, hari ini 4hb Ogos, genaplah usia Mawaddah menjadi 6 bulan. Begitu cepat masa berlalu, sudah 6 bulan jugalah kami hidup bertiga di bumi UK ini (tolak masa keluarga datang melawat dan masa menziarah rakan-rakan).

Berkat juga dia lahir semasa kami tidak bekerja (buat sementara), kerana dapat kami selia dan pantau perkembangan dia secara dekat. Bakal adik-adik dia nanti pun harapnya dapat diberi pemantauan dan penjagaan yang sama.

Memandangkan hari ini hujan dan di sana-sini terdengar berita tentang selesema babi, wajarlah kami menghadkan aktiviti luar rumah.

Pejam-celik dah 6 bulan melihat bumi Allah ini..

Nyum-nyum...

Dah tak nak orang tolong, nak pegang sendiri..

Huh?

Bila dah kenyang, mata pun kuyulah...

Perihal kopi pula

Di tempat saya ini, orangnya suka minum kopi. Mulanya saya kurang berminat, tapi lama kelamaan berjangkit sama penyakit gian minum kopi.

Cumanya saya tidak fanatik dengan satu-satu jenis/rasa kopi saja, saya cuba pelbagai perisa dan jenis.

Tesco Oxford pula suka buat jualan murah @ potongan harga. Maka, bertambah meriahlah saya membeli kopi.

Setakat yang telah saya cuba, kopi Kenco adalah kegemaran saya. Kopi Columbian (enak diminum dengan susu segar) sedap diminum di waktu pagi, kopi Costa Rican (rasa macam kopi kampung) sedap diminum di kala malam dan kopi Peruvian boleh diselang-selikan mengikut keperluan. Kopi Brazilian pula tidak berani dicuba minum kerana rasanya yang "keras".

Tawaran istimewa di Tesco, 2 botol untuk GBP 5.00 - memboronglah pakcik!

No comments: