Sunday 20 December 2009

Indahnya Negeriku

Khamis lepas (17 Disember 2009) merupakan jelajah siri ke-3 dan terakhir kami bertiga ke Pantai Timur, khasnya ke negeri kelahiran ayah, Terengganu.

Alhamdulillah, berbeza dengan 2 siri kunjungan sebeklum ini di mana kami terpaksa mengharungi hujan lebat serta air banjir hingga ke paras lutut, cuaca kali ini agak baik (biarpun hujan sekali-sekala).

Kami bertolak dari Subang Jaya agak lewat iaitu sekitar jam 10.00 pagi dan tiba di Desa Seberang Pintasan, Dungun sekitar jam 3.30 petang.

Biarpun apa yang dihajati tidak dapat dipenuhi petang tersebut, sekurang-kurangnya kunjungan ke petempatan nelayan ini memberikan pengalaman baru yang indah buat kami.

Hahaha....leganya dapat keluar dari carseat nih...

Kuat betul angin pantai petang tu (musim monsun)

Kelihatan beberapa 'ketam' di sebalik batu..

Muka dua orang yang suka tengok air laut dan pantai...

Disepanjang pantai ini terdapat banyak lot tanah untuk dijual.

Nun jauh di kaki langit, hujan sedang mencurah turun (perhatikan perubahan bentuk awan)

Ombak besar yang membadai pantai. Kalau mandi konfirm mati lemas ni..

Dahla ayah, Mawaddah dah kembung makan angin pantai ni...jomla balik

Jom balik kampung kita, jumpa Tok dan Tokki....

Misi kami diteruskan dengan kerja-kerja temubual dan perjumpaan bersama peserta program Homestay di Kampung Telok Ketapang, Kuala Terengganu keesokkan harinya.

Alhamdulillah, segala kerja berjalan lancar dan orang kampung begitu menyokong dan gembira menerima kehadiran kami, di samping berminat dengan kajian yang sedang dibuat.

Kami bertolak pulang ke Subang seawal pagi Sabtu (semalam). Biarpun sedih kerana berpisah (sementara) dengan Tok, Tokki serta Pak-Pak Cik dan Mak-Mak Cik, kami juga semakin rindukan suasana di Kampung Oxford kami di sana.

Biarlah pula untuk setengah tahun yang mendatang ini kami habiskan di UK, sebelum kembali menjengah kaum-keluarga dan sahabat-handai di tanah air, tahun hadapan.

Insya-Allah.

No comments: