Sunday 31 August 2008

Ramadhan

Tiada apa yang menarik untuk dikongsi bersama para pembaca saya buat ketika ini. Cuma sempena Ramadhan yang bakal tiba esok @ lusa, dengan rendah diri saya ingin memohon kemaafan daripada semua jikalau sepanjang perkenalan ini saya ada melakukan kesalahan, mengguris hati melalui tulisan di blog ini. Dan saya juga memaafkan jika ada pembaca atau rakan yang termengumpat saya di belakang.

Moga Ramadhan tahun ini menjadi Ramadhan yang terbaik, berbanding tahun-tahun sebelumnya. Dengan cabaran masa, budaya di UK yang jauh berbeza dengan tanah air, Insya-Allah semua ini hanyalah cabaran kecil bagi menguatkan iman di dada.

Jika di Malaysia, malam-malam senang nak ke balai-soh, masjid bersolat tarawih, kat UK ni belum tentu lagi sebab tak berani sangat keluar malam-malam.

Jika di Malaysia, ada pasar Ramadhan yang meringankan sikit tugas nak memasak atau nak rasa lauk-lauk baru yang tak pandai nak buat, kat UK ni belum tentu lagi sebab dah muak makan kebab dan fries je.

Time ni rasalah apa yang kurang dan apa yang telah saya rindu ketika di tanah air dahulu. Sekali lagi selamat menyambut Ramadhan dan ingat, puasa itu bukan hanya menahan LAPAR dan DAHAGA sahaja, tetapi kejarlah ganjaran pahala yang berlipat kali ganda sebagaimana Allah s.w.t janjikan.

Wassalam.

No comments: