Thursday 14 August 2008

Harapan Terakhir Kita Di Olimpik

Rasanya ini kali pertama saya begitu bersungguh-sungguh menyokong pasukan Olimpik negara (badminton) sehingga sanggup mengadap TV seawal jam 4.30am (di UK - 11.30am di Beijing) bagi menonton persembahan pemain negara.

Alhamdulillah dan syukur apabila melihat pemain tunggal Malaysia Lee, C. W. berjaya menundukkan Koncoro, S. D. di pusingan suku akhir badminton 'straight set' dan seterusnya melangkah dengan bergaya ke separuh akhir - bakal menentang pemenang antara China dan Korea.

Setelah beberapa atlit sebelum ke Beijing sebelum ini menjanjikan aksi terbaik dan harapan bagi memecahkan 'telor tembelang' dalam kutipan pingat, yang nyata apabila diterjemahkan di Beijing menjadi harapan yang PALSU!

Harapnya, Chong Wei akan membangkitkan semangat Malaysia dan seterusnya melangkah ke final (tidak kiralah apa pingat yang dimenangi, janji ada menang pingat!).

Acara balapan dan lain-lain rasanya sekadar pelengkap nama sahaja, sebab sebelum inipun atlit olahraga kita tidak begitu menyinar di peringkat luar dari Asia Tenggara. Tidaklah rasa kecewa sangat saya kalau atlit kita gagal dalam acara belapan.

Teruskan Malaysia dan jelmakan pingat buat negara!!

No comments: