Sunday, 26 August 2012

Inovasi: Piggy bank chair (foto kreatif)

Jangan kena curi sudah...

Peka terhadap krisis ekonomi yang berpanjangan, anda mungkin merasa perlunya kepada suatu alat yang dapat membantu membuat simpanan atau tabungan wang secara mudah di rumah sendiri, dan boleh diambil di kala "kecemasan". Pereka Pedro Gomes telah tampil dengan idea kerusi yang berbilang fungsi iaitu sebagai tempat duduk, tabung duit di rumah dan tempat letak majalah (selepas tabung dipecahkan). 

Caranya mudah sahaja. Pada bahagian atas kerusi dibuat lubang bagi memasukkan duit. Dan apabila "tiba masanya" anda perlu memecahkan bahagian kaca di belakang kerusi untuk mengeluarkan sebuah gergaji yang sedia dilekatkan di situ. 

Kemudian anda perlu menggergaji bahagian hujung bawah kerusi bagi mengeluarkan segala duit yang tersimpan. Selepas itu anda bolehlah enjoy dengan duit tabung tersebut sampai jadi pokai balik! Ruang yang kosong itu kemudiannya boleh diisi dengan majalah dan buku-buku kegemaran anda. Satu inovasi yang menarik bukan?

Foto disumberkan oleh: YANKO-Design


Read more at http://www.yankodesign.com/2012/08/14/chair-full-of-treasure/#SKThZ1fa4c16gtAT.99

1 comment:

Cynthia Johnson said...

Halo, Ramadan adalah di sini sudah tidak Anda berpikir itu adalah waktu untuk mendapatkan berkah dari Allah bisa conected hari ini dan Anda yakin akan bahagia dengan kasih karunia Allah.
Nama saya adalah Cynthia Johnson. kita hipotek, pinjaman rumah, kredit mobil, pinjaman Hotel, tawaran komersial Umum Mr John Carlson, orang harus memperbarui semua situasi keuangan di dunia / perusahaan untuk membantu mereka yang terdaftar pemberi pinjaman uang pinjaman pribadi, kredit, kredit konstruksi, rendah suku bunga 2% dll kredit modal, pinjaman usaha dan pinjaman kredit buruk bekerja, start up. Kami membiayai proyek di tangan dan perusahaan Anda / mitra dan saya juga ingin menawarkan pinjaman pribadi untuk klien mereka. hubungi kami melalui e-mail untuk informasi lebih lanjut: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com