Friday 31 December 2010

Selamat Jalan Wahai Sahabat

Antara gembira dan sedih.

Petang tadi kami menerima kunjungan Saudara Ruslan, Ida dan baby Alya. Saya kira ini merupakan ziarah beliau yang terakhir ke kediaman kami, sebelum berangkat pulang (back for good) ke tanah air 7 Januari 2011 nanti.


 Saya kenal Ruslan agak lewat tetapi kami jadi rapat kerana berkesempatan untuk bekerja bersama-sama (sekarang menyertai kumpulan pencen - Rosli dan Abg Arfian). 

Memandangkan beliau arkitek berdaftar (yang layak tandatangan pelan) beliau turut bertugas menyelia kerja-kerja kayu kontraktor Malaysia di OCIS (Oxford Centre for Islamic Studies) dan yang terbaru,menyiapkan projek ID bagi Tourism Malaysia di Paris.

Banyak kenangan sepanjang perkenalan kami yang tidak mungkin akan saya lupakan. Harapnya suatu hari nanti kami dapat bertemu semula, duduk untuk minum kopi sambil bersembang kisah-kisah suka dan duka yang dikongsi sepanjang hidup di bumi Oxford ini.





Ruslan akan pulang ke tanah air, kembali menguruskan kompeni arkitek beliau di Bandar Tun Razak. Tentunya banyak projek yang menunggu beliau.

Buat sahabat, terima kasih di atas doa, mudah-mudahan ianya kekal menjadi bekalan buat kami yang masih berjuang di bumi orang.

Moga segala urusan perjalanan pulang sahabat dipermudahkan Allah.

Kalau ada sumur di ladang
Boleh hamba menumpang mandi
Kalau ada umur yang panjang
Boleh kita berjumpa lagi.

---------------
Dr. sepet
31 Dec 2010
Headington, Oxford

No comments: