Monday 19 December 2011

Sokongan buat Datuk Saifuddin Abdullah

Saya ingin melahirkan rasa simpati dan sokongan kepada Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah yang kini sedang berdepan tekanan dan kecaman daripada para pemimpin partinya sendiri berkaitan isu "mahasiswa turun bendera Presiden UMNO/PM" di PWTC.

Sumber foto - sini 
Sekalipun beliau langsung tidak terlibat mahupun tahu-menahu akan tindakan mahasiswa yang tersebut, beliau terus dijadikan 'punching bag' oleh pihak-pihak di dalam UMNO sendiri kerana tidak berpuas hati dengan mahasiswa.
Saya harapkan wakil mahasiswa, kalaupun enggan minta maaf kepada UMNO dan Dato' Najib, setidak-setidaknya bertemulah dengan Datuk Saifuddin bagi menjernihkan keadaan. 
Sesungguhnya saya tidak melihat adanya Timbalan Menteri atau pemimpin tinggi kerajaan yang begitu terbuka dan mesra mahasiswa. Bayangkan bagaimana komitednya beliau menyokong program-program anjuran mahasiswa. Beliau juga senang bertemu dan berbincang mengenai tuntutan-tuntutan mahasiswa termasuklah isu AUKU.  

Sekarang waktunya Datuk Saifuddin perlukan sokongan moral anda (mahasiswa) semua. Janganlah dilupa jasa dan budi yang telah beliau curahkan.

Datuk Saifuddin, saya kira anda adalah sebilangan kecil pemimpin yang inginkan supaya tajdid (perubahan) direalisasikan di dalam pemerintahan kerajaan dan parti. 

DrS

No comments: