Monday 24 May 2010

Mawaddah, pool dan jam

Alhamdulillah, semalam (Ahad) cuaca begitu baik. Sebagaimana biasa, apabila hari baik, cerah dan panas, ayah akan mulakan kerja-kerja berkebun.

Semalam ayah potong rumput lagi guna mesin. Setelah laman belakang dibersihkan, tibalah pula masa untuk saya beraktiviti.

Ibu Ayah telah lama belikan pool ini. Kini, hari ini merupakan waktu terbaik untuk mencubanya di luar.

Saya kayaaaa....saya ada banyak bola....muahahaha...

Kena main di tempat yang teduh juga (panas sangat)

Buang sikit bola ni, banyak sangatla...

Best, best

Nak bagi sape ye bola kuning ni?

Oklah! dah dekat nak bosan dah main dengan pool dan bola-bola kecik ni. Kita meriahkan sikit lagi aktiviti dalam pool ni dengan....

Kita isi air pula...

Laaa...dah tak main bola, sibuk main air pulak...

Ayah! Mawaddah dah menggigil ni.

Petang tadi (Isnin) saya menerima pakej yang mengandungi barang yang ditempah 3 hari lepas.

Musim jualan murah baru bermula. Dan seperti biasa saya hanya fokus pada satu item iaitu....

Kotak dia memang menarik

Ceh! Cuba nak buat suprise pulak dia...

Tadaaa!!

No. 7 (baru 7)

Alah membeli, menang memakai

Casing-nya sangat tebal (1.7 cm)

Agak besar/tebal untuk tangan

Tapi memang selesa memakainya


Sebagaimana telah saya nyatakan pada posting sebelum ini (jam No. 6), saya hanya akan membeli barang yang dirasakan paling cocok dengan kemampuan poket saya.

Harga tanpa diskaun adalah terlalu mahal buat saya (lihat sini), mencecah GBP 219 (x RM 5.5 = RM 1204.50).

Saya hanya berkira-kira untuk mengeluarkan wang saku sendiri, (tidak menggunakan wang rakyat) setelah diberikan potongan harga sebanyak 82% (anda kiralah sendiri berapa saya bayar).

Sehari kemudian, harganya naik kembali menjadi hampir GBP 90 (x RM 5.5 = RM 495.00), itupun begitu mahal pada saya dan kirim salam jelah saya nak belinya.

Setakat yang telah saya beli dari Amazon, tidak pernah mengecewakan, baik dari segi harga, kualiti barang (jam semua baru, kotak cantik), tempoh penghantaran (percuma dan di antara 3-5 hari).

Malah, beberapa rakan yang saya sarankan, dan ada yang telah membeli di Amazon juga turut berpuas hati (mana nak dapat jam berjenama dengan diskaun semacam itu!).

Apa lagi selepas ini? Saya dah lama menunggu yang ini (klik) turun harga. Jika ada rezeki dan di dalam lingkungan kemampuan poket saya.

Wassalam.

No comments: