Sunday 18 April 2010

Terkenang daku

Oleh:
Mawaddah
Headington, Oxford

Pabila duduk saja-saja dan mengemaskini telefon bimbit (membuang pesanan-pesanan yang tidak perlu, etc.), terlihat foto-foto 'lama' yang telah bersarang di dalam telefon ini.

Daripada terperam begitu saja, eloklah juga rasanya dikongsi bersama. Harapnya pakcik dan makcik yang berminat, kelak boleh 'save as' foto-foto mereka sebagai kenang-kenangan.

Emmm...nak mula dengan cerita apa ye?

Cerita KAMPUNG. Lahir-lahir sahaja saya dah ada 7 pakcik (6 orang belah ayah dan seorang belah ibu).

Sebagai anak saudara sulung kedua-dua belah keluarga, makanya saya mendapat perhatian yang baik daripada pakcik dan makcik.

Semasa meronda di belakang rumah Tok - lokasi memancing dan ber'bubu' saban tahun

Kedua-dua pakcik saya ni akan berumahtangga bulan 6 ini, insyaAllah

Yang 2 lagi tu masih belajar

Paksu 'busuk' tak suka mandi...tengok rambut dia

Jangan tergesa (don't rush), cerita belum habis lagi...

Semasa pulang ke tanah air, kami sekeluarga turut meluangkan masa bercuti ke Cameron Highland bersama Atok dan Nenek.

Semasa di sana, ayah dan ibu 'balun' durian tak ingat punye...maklumlah lepas gian.

Berdekatan dengan hotel (equatorial) tempat kami menginap, ada taman rama-rama dan serangga.

Ada bermacam spesis rama-rama 'terkurung' di sini

Kita tengok dekat lagi

Eh, ini bukan rama-rama...

Aktiviti bersama di lobi hotel - main foosball

Kumpulan inilah yang paling 'happening' kat lobi tu

Sayangnya PakNgah Izad tak dapat ikut sekali

Saya pula hanya berikan arahan (dari atas dokong)

Baiklah, sekadar itu sahaja yang dapat saya kisahkan pada posting kali ini. Mungkin jika rajin lagi selongkar foto-foto lama pada telefon ayah, akan ada lagi sambungannya.

Saya nak rehat, a.k.a tidur dulu. Wassalam...

Kroh....kroh....zzzz...aaaa....

No comments: