Wednesday 31 March 2010

Cuti-cuti Cornwall 2010: bahagian akhir

Seminggu-dua ini kami berdua agak sibuk dengan kerja-kerja penyelidikan yang tengah dibuat. Alhamdulillah, semalam saya telah selamat hantar bab-bab untuk urusan pindah status.

"Khairul, Oh finally!" - begitulah lebih kurang kata-kata penyelia saya, Jake (Piper) melihat saya terpancul di hadapan pintu pejabat beliau dengan laporan di tangan.

Dia dan orang rumah saya banyak bantu saya melengkapkan tugasan ini dan saya amat berterima kasih dan bersyukur.

Hujung minggu ini, bermulalah cuti Easter (dalam kalendar Christian) dengan esok depa panggilkan Good Friday. Bagus juga, kesempatan yang ada bolehlah dimanfaatkan untuk bersama keluarga.

Akhirnya

Posting kali ini saya ingin lengkapkan kisah percutian 2 keluarga ke Cornwall baru-baru ini, yang agak lama tertangguh. Saya juga akan turut melengkapkan posting Dr. Bleher yang tertinggal tempoh hari.

Jazakallah-khair.




Seingat saya sewaktu berborak dengan A. Din tempoh hari, pembentukan bandar-bandar awal di Britian menunjukkan 3 ciri persamaan iaitu:
- Gereja
- Pub/Bar
- Persimpangan utama (simpang 4 besar) berbentuk cross (salib)

Sampai saja di Truro, kami cari TLK, kebetulan di atas bukit, memberikan kami pemandangan keseluruhan (hampir) bandar Truro.

Selepas itu kami ke taman permainan, menghiburkan hati anak-anak (cuaca agak sejuk ketika itu). Mawaddah memang tak lekang senyum sampai menangis-nangis tak mahu berpisah dengan buaian tu...(menandakan ayahnya perlu dibelikan dia buaian untuk bermain musim panas nanti..huhu).








Penat berjalan, tangki nak kena isi juga

Bandar Truro dari kawasan tinggi

Eden Project - Datang terlebih awal, belum dibuka. Tetapi kami perlu pulang awal ke Oxford kerana urusan kereta. Melihat risalah yang diterima di bilik hotel, nama (tumbuhan dari) Malaysia dinyatakan secara jelas disamping pelbagai spesis tumbuhan dari seluruh dunia. Bangga beb!


Selesai paparan perjalanan kami ke Cornwall 2010. Perjalanan lain dalam tempoh terdekat ini? InsyaAllah ke sini pula:

6/5/2010 - Kembara...mencari jalan pulang kepada PenciptaMu.

No comments: