Thursday, 10 September 2009

Inilah dia orang paling sibuk sekali di rumah!

Alhamdulillah, rahmat Allah terlalu besar untuk kami sekeluarga.

Sudah lebih 7 bulan Mawaddah hadir dalam hidup kami dan selama itu jugalah dia menjadi cucu sulung kesayangan Atuk & Nenek dan Tok & Tokki, pakcik-pakcik serta makcik-makciknya.

Melihat dia membesar dengan penuh jagaan menuntut begitu banyak kesabaran dan tolak-ansur. Akan tetapi saya perlu mengaku kalah di atas kesabaran orang rumah di dalam melayan kerenah di kecil ini.

Nampaknya, rumah kami ini semakin kecil buat dia bermain. Ke sana-sini merangkak, berpaut dan meronda-ronda dengan walker-nya.

Tidak cukup ruang tamu, bilik tidur, dapur, meja dan kini pantang lepa (terlepas pandang), dia akan 'hilang' disebalik pintu dan dengan mulutnya terkumit-kumit, dia akan mula memanjat tangga pula.

Setakat ini Alhamdulillah masih belum lepa lagi, namun tidak lama lagi stairgate perlu kami pasang juga.

Posting ini khas buat atuk-nenek dan tok-tokki melihat apa cucunya buat memandangkan telah agak lama saya tidak melaporkan telatah dan celoteh Mawaddah.

Nak tengok ape telatah saye?

Betul-betul nak tengok?

Hemmm...aha!

Kena sayang ayah dulu..

Hello...Dah lama tak bergambar macam 'mak enon'

Porcupine ni pun sopan gak bulan pose nih..

Aik! Kate 1 gambar je tadi...Kena 'kecek dengan ayah ke aku nih?

Mengapa-ku diperlakukan sebegini...why...hehe

Dah penat kena beraksi pakai tudung, nak tidurla..

Ok semua, tapi Mawaddah nak tido kat sofa la ayah

Yelah, nah! Ini muke orang tido kat sofa..berbelang-belang...

video

Ini aksi Mawaddah panjat tangga, sempat dirakam ibu. Tapi kami tak tahu macam mana nak 'rotate' video ni. Terpaksalah telengkan kepala sikit ye!

Wassalam

No comments: