Tuesday 13 October 2009

Mawaddah belajar guna laptop

Kebelakangan ini, kami berdua agak sibuk dengan kerja-kerja penyelidikan. Serahan kemajuan kerja, menulis literatur dan bermacam lagi. Makanya, banyaklah masa dihabiskan dengan mengadap laptop.

Dalam kesibukan kami bekerja, Mawaddah tidak ketinggalan untuk turut tumpang sekaki. Bukan salah dia untuk 'membantu' ibu dan ayahnya membuat kerja dan mengemas ruang tamu, mungkin bosan kerana kurang dilayan telatah oleh ibu dan ayahnya.

Daripada pemerhatian saya, dia suka main dengan laptop. Biarpun telah saya tolak ke bahagian tengah meja (kopi), tetapi sedaya-upaya jugalah dia nak mencapainya.

Apehal ni? Apa salah saya?...

Pantang orang tak tengok, mulalah dia nak menaip...

Taip...jangan tak menaip...

Dia suka jadi secretary ayah dia...

Ayah...Ibu...bile nak belikan Mawaddah laptop?

Bila dah terlalu sibuk 'mengemas' terpaksa diletak dalam kereta dia

Nak main laptop gak..!!! Aaaaa...

Kasihan tengok dia sibuk membantu kami 'mengemas' rumah, makanya sewaktu kunjungan Din (dari Newcastle) ke Oxford dua hari yang lepas, kami membawa mereka ke carboot Kassam.

Canteeekkk...kami memang berhajat untuk mencari laptop buat Mawaddah bermain. Alhamdulillah, pagi Ahad tu banyak betul barang mainan yang elok-elok dan rezeki kami dimurahkan Allah, sekali tu 2 biji laptop kami beli untuk kegunaan Mawaddah.

Masih elok dan murah pula harganya

Saya dah cuba, bagus untuk kegunaan murid-murid sekolah rendah luar bandar belajar matematik dan bahasa inggeris

Kami juga sempat sambar mainan daripada kayu ini

Yang ini interaktif juga untuk dicuba

Selepas ini kami kena meluangkan masa untuk mengacau Mawaddah dengan laptop-laptop barunya. Sekurang-kurangnya dapatlah saya menghiburkan hati sendiri dan hati dia.

Best, best.

1 comment:

Faizal said...

Bagus gitu...

Anak En. Syam maybe minat gadget2 gitu...