Monday 11 October 2010

Petikan Minggu Ini

"Sememangnya, politik adalah permainan jatuh-menjatuhkan politikus dari jawatan dan kedudukannya, tetapi bukan untuk memijak maruah musuh politik sebagai seorang manusia.

Betapa terdesak sekalipun, garis ini haram dilangkaui - bukan sahaja sebagai kayu ukur demokrasi (bagaimana musuh politik dilayan), tetapi juga sebagai benteng ketamadunan.

Dan yang paling penting, sudah tiba masanya untuk rakyat Malaysia membebaskan diri daripada politik dubur*.  


Rakyat Malaysia harus membebaskan diri - untuk berfikir menggunakan otak sendiri, dan bukannya otak Mahathir Mohamad mahupun dubur Saiful Bukhari Azlan.

Malaysia wajib keluar dari dubur Saiful Bukhari Azlan.  Saya doakan agar ia masih belum terlewat, sebelum satu Malaysia terhumban ke dalam jamban dan dijirus arus globalisasi".

(Artikel penuh - SINI). 

* bermodalkan politik dubur, negara telah kehilangan seramai 304,358 orang bakat buatan Malaysia yang lari berkhidmat ke luar negara antara Mac 2008 - Ogos 2009, serta mungkin turut menyumbang kepada kemerosotan 81% FDI (Pelaburan Langsung Asing) negara dari US$7.32b (RM23.47b) pada tahun 2008, kepada US$1.38b (RM4.43b) pada tahun 2009.

No comments: