Tuesday 6 July 2010

Rumah kecil sudah belayar balik Malaysia

"Kita nak buat apa dengan rumah-rumah kecil ni?. Nak jual tak?" tanya orang rumah saya sewaktu membantu saya mengemaskan kotak-kotak tempoh hari.

"Rasanya kita boleh 'set-up' muzium rumah-rumah kecil pabila balik Malaysia nanti" - jawab saya.

Apa tidaknya, berkat minat yang tidak pernah surut terhadap rumah-rumah kecil ini (miniature houses), kami telah berjaya mengumpul sehingga >80 unit rumah.

Minggu lepas, selamatlah semuanya dihantar belayar pulang ke Malaysia.

Inilah 4 kotak barang yang telah dihantar pulang (beruang tidak termasuk!)

Bagi para pembaca yang tidak tahu apa yang saya maksudkan dengan 'rumah kecil' lihat foto-foto selanjutnya.






Rumah dari kasut, menarik.



Dengan 4 kotak yang telah dihantar pulang, ruang di dalam stor menjadi agak lega (buat masa ini).

Adalah tidak mustahil kami akan kembali meneruskan tabiat mencari, membeli dan mengumpulkan lagi rumah-rumah kecil ini di masa yang akan datang.

Apapun, saya masih berpandangan hobi sebegini adalah baik, cuma kadang-kala keghairahan membeli haruslah disesuaikan dengan kemampuan poket tuannya juga.

Sekian.

No comments: