Friday 25 May 2012

Singgah @Batu Feringghi (foto)

Kelmarin dan semalam (24&25 hb), kami berkesempatan singgah bermalam di Batu Feringghi setelah menempuh perjalanan panjang dari Klang ke MRSM Baling, Kedah, menjemput Mak Usu Mawaddah yang baru bercuti sekolah.

Alhamdulillah juga, kami tiba dan bermalam di sana "lebih awal" iaitu sehari sebelum orang lain datang bercuti sempena cuti sekolah. 

Menurut kakitangan hotel, hari ini (Sabtu) dan seterusnya, hampir 80% bilik akan berpenghuni dan suasana tentunya kurang mendamaikan dek kerana terlalu ramai orang yang datang bercuti dan mencari kedamaian.

Penginapan yang disediakan adalah selesa, begitu juga dengan sarapan pagi dan makan malam di restoran di dalam hotel. Lain-lain kemudahan yang ditawarkan terutama kolam renang, gelanggang permainan juga bagus.

Saya lihat Mak dan Ayah juga ok, cumanya rombongan kami tidak membawa lain-lain ahli dalam keluarga Haji Wahid. InsyaAllah, selepas ini 'kami' (a.k.a orang rumah) akan plan rombongan yang disertai semua orang, baru lebih meriah.

Di sana juga kami sempat berkenalan dengan seorang pelancong warga British yang katanya "benci" dengan Batu Feringghi. Oleh kerana "kebencian" itulah beliau sudah 3 minggu di situ dan mengunjungi Batu Feringghi setiap tahun, selama 10 tahun sudah!

Perjalanan di sekitar pulau juga lancar dan terima kasih kepada TomTom yang membantu menunjuk arah hinggalah kami semua tiba di Aman Perdana dengan selamatnya.










No comments: