Wednesday 4 February 2009

Puteri Sulung Kami

Sebenarnya mata tak boleh nak bukak sangat dah nih, lutut dan tumit kaki pulak dan pedih semacam.

Ringkas saja:

Orang rumah saya/huda setelah bertarung dengan sakit nak bersalin bermula malam Ahad, di bawa ke Isnin, semakin sakit di hari selasa, akhirnya dengan rahmat Allah telah selamat melahirkan puteri sulung kami pada 11.50am di John Redcliff Hospital hari Rabu.

Bayi seberat 3.18kg diberi nama Mawaddah@cintakasehsayang bersama ibu masih ditempatkan di observation area untuk pemantauan lanjut. Jika semua ok, insya-Allah akan dibenarkan pulang esok hari (Khamis).

Berkat doa seluruh kaum keluarga, rakan, guru-guru etc, alhamdulillah bertambah seorang lagi ummat Muhammad SAW di muka bumi ini.

Moga kelahiran ini mencetus keinsafan buat diri saya dan isteri dan menguatkan tekad saya untuk memperbaiki diri bagi menjadi ayah dan pendidik yang lebih baik.

Di kesempatan lain, akan saya update kisah ini dengan susunan lebih baik, selepas saya mandi, solat dan mendapat tidur yang sewajarnya.

Wassalam

No comments: