Thursday 19 June 2008

1st Meeting With John

Hari ini (19 June 2008) menjadi hari yang sangat penting buat Dr Sepet kerana buat pertama kalinya berpeluang (selepas 3 bulan di sini) bertemu dengan Director of Studies @ penyelia utama tesis Dr Sepet, Prof. Emeritus John Glasson (lihat foto - agak dah berapa umur dia?). Turut sama dalam perjumpaan ini adalah penyelia ke2 iaitu Dr. Jake M. Piper (lihat foto - wanita).




Bukan apa, terasa lama membuat kerja tanpa perbincangan yang boleh membawa satu kata putus. So, hari ini saya telah persiapkan diri fizikal dan mental serta material yang diperlukan. John adalah seorang yang very pleasant personality, peramah dan sangat luas pengalaman. Hasil persembahan powerpoint selama 1/2 jam tentang research proposal, banyak perkara telah diputuskan dan saya amat berpuas hati, bersyukur dan beruntung kerana mendapat 2 orang penyelia tesis yang amat berdedikasi - yang akan mencari pelajarnya jika agak lama 'menyepi' haha.

Mudah-mudahan perjumpaan yang akan datang terus menjanjikan respon yang positif. Bukan mengharapkan pujian atau kata-kata manis, tapi Dr Sepet dapat rasakan banyak kerja/bacaan dan kajian kritikal bakal menyusul selepas ini. Apapun, ia berbaloi! amat berbaloi!

Doa Dr Sepet adalah supaya orang rumah Dr Sepet akan turut dipermudahkan Allah s.w.t dalam menempuh cabaran menuntut ilmu di sini. Bersamalah kita menempuh cabaran ini dengan tekad yang kuat dan penuh istiqamah dan rendah diri, moga bantuan Allah mengiri perjalanan kita ini. Hingga bertemu lagi di lain masa.

Wassalam.

No comments: