Thursday 13 November 2008

New Member


Sebagai tambahan kepada koleksi miniature houses yang sedia ada. Ia produk Liliput Lane (1994 - Fresh Bread) and still in a very tip-top condition. Rasanya kami dah belanjakan lebih GBP30.00 untuk keseluruhan koleksi rumah kecik.

Setakat ni kami dah berjaya kumpul 14 unit rumah kecik yang bersaiz besar, dan 13 unit yang bersaiz lebih kecik. Sebagian telah saya masukkan ke dalam Friendster saya.

Namun kalau dah minat tu, soal duit tu jatuh nombor 2. Janji benda yang diidamkan tu dapat. Nak kata membazir duit pun tak jugak, sebab semua rumah ni kami beli di car boot sales ataupun dapat kat charity shops. So, ambik contoh Fresh Bread ni kalau beli yang baru paling murah pun dalam GBP10.00, sedangkan kami hanya bayar 50p kat car boot.

Kami akan terus dan terus kumpul rumah kecik ni, biarpun ruang tamu yang sedia kecik ni makin mengecil. Maklumlah, kat Malaysia rasanya takde benda macam ni. Kalau order kat ebay pun boleh cecah GBP 20.00/RM120.00++ untuk sebuah rumah kecik yang terpakai/baru.

Dan hobi sebegini menjadikan saya lebih pendetail, nak membersihkan, lap dan sebagainya. Alangkah best kalau saya dapat belajar cara nak buat miniature house ni, boleh buat model rumah tradisional Melayu pula di masa depan. Hohoho

Di lain masa, saya akan update lagi kisah on our miniature houses. Wassalam

1 comment:

Thenadi said...

cik hisyam nak saya buatkan layout tok rumah2 kecil tu x C: