Thursday 25 September 2008

MY FIRST CAR

Bertemu kembali,

KINI saya telah memiliki kereta yang pertama. SYUKUR kepada Allah kerana mengurniakan ruang, peluang, kemudahan dan wang untuk memiliki kereta ini.

TERIMA KASIH buat sang isteri yang berkorban dengan manjual kereta di Malaysia dan gunakan duit tersebut untuk membantu membiaya urusan pembelian kereta ini, tidak lupa kepada Kak Tik dan Abg Din kerana banyak membantu dalam urusan perjalanan dan rundingan di kedai kereta tempoh hari.

TIDAK lupa kepada kedua ayah dan ibu mertua yang bersusah-payah mengirimkan wang ke UK (bukan sekali, dah banyak kali dah, terima kasih).

KINI kunci dah ditangan, niat saya tetap sama iaitu akan gunakan kereta ini bagi memudahkan segala urusan harian, nak ke hospital, di masa kecemasan, nak membeli barang-barang yang berat dari pasaraya dan nak membantu rakan-rakan yang memerlukan pertolongan dan sebagainya.

Biarpun hanya sebuah kereta terpakai dan harganya begitu murah jika dianggap dalam RM (harga beli sekitar GBP1,250 dan selesai road tax + insuran = GBP2,000). Dalam RM 12,000.

HARAPAN saya biarlah 'jodoh' kami dengan kereta ini akan tahan lama@berpanjangan sehingga kami selamat menamatkan pengajian kami berdua di UK ini.

DI SINI saya sertakan beberapa foto untuk tatapan bersama.








No comments: